Ελλιπής ο σχεδιασμός – Διαφωνία με τη γνωμοδότηση για την Εξωτερική Περιφερειακή.

Η Παρέμβαση Πολιτών τοποθετήθηκε αρνητικά στη γνωμοδότηση για τη ΜΠΕ της Εξωτερικής Περιφερειακής (τμήμα Πανόραμα-Φιλοθέη), θεωρώντας ότι ένας τόσο σημαντικός και χρήσιμος εθνικός δρόμος δεν πρέπει να συζητείται αποσπασματικά, με τόσες ελλείψεις, χωρίς καμία δέσμευση για την κατασκευή, χωρίς συνολικό σχεδιασμό και χωρίς να ξέρουμε από ποια σημεία του δήμου θα περάσει.

Εξωτερική Περιφερειακή : Διαφωνία της Παρέμβασης Πολιτών – Ελλιπής ο σχεδιασμός και η διαδικασία αδειοδότησης

Στο Δημοτικό Συμβούλιο (1/12) η Παρέμβαση Πολιτών διαφώνησε με τη θετική γνωμοδότηση επί της ΜΠΕ για το τμήμα του Εξωτερικού Δακτυλίου (Περιφερειακή) από το Πανόραμα ως τη Φιλοθέη, θεωρώντας ότι ένας τόσο σημαντικός και χρήσιμος εθνικός δρόμος δεν πρέπει να συζητείται αποσπασματικά, με τόσες ελλείψεις, χωρίς καμία δέσμευση για την κατασκευή, χωρίς συνολικό σχεδιασμό και χωρίς να ξέρουμε από πού περνάει στο δήμο μας. Ειδικότερα :

1. Προτείναμε να γίνει συνολική συζήτηση, και για τα τμήματα προς Βασιλικά – Γαλάτιστα και προς Αεροδρόμιο, γιατί ο σχεδιασμός είναι παλιός, ανεπίκαιρος και χωρίς περιβαλλοντική μελέτη (πχ. Αναδασμός Βασιλικών) και αλλού παντελώς άγνωστος στο δήμο (πχ. που θα γίνει νέος κόμβος αεροδρομίου στην ΕΟ Μουδανιών !).

2. Δεν έχει εκπονηθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οπότε η ΜΠΕ έχει σοβαρότατο νομικό έλλειμμα αλλά και επί της ουσίας το έργο έχει μελετηθεί αποσπασματικά.

3. Σε περίπτωση υλοποίησης μόνο του τμήματος προς το αεροδρόμιο (χωρίς τη σύνδεση προς Γαλάτιστα), θα πολλαπλασιαστούν τα προβλήματα διέλευσης μεγάλου οδικού φορτίου από τη Ραιδεστό και τα Βασιλικά, εις βάρος των κατοίκων των περιοχών αυτών.

4. Σε αντίθεση με τις αποφάσεις του δήμου για το ΓΠΣ Θέρμης, ο σχεδιασμός του Κόμβου Τριαδίου δεν στοχεύει μόνο στην τοπική εξυπηρέτηση αλλά συνδέεται και με την Εσωτερική Περιφερειακή. Η νέα εθνική οδική αρτηρία (Τριάδι – Κ11 Πυλαία) θα είναι σε επαφή με τον οικισμό Θέρμης, συνδέει τις δύο Περιφερειακές περνώντας διαμπερώς από το δήμο και θα προσθέσει νέα οδικά φορτία σε μια ευαίσθητη περιοχή (πχ. Παραλίμνη & Φράγμα Θέρμης). Ο δήμαρχος ανέφερε ότι μας επιβλήθηκε η χάραξη αυτή στο ΓΠΣ και μας κάνει εντύπωση που δεν υπήρξε καμία αντίδραση ούτε καν ενημέρωση!

5. Ζητήσαμε να εφαρμοστούν στην Φιλοθέη τα ίδια κριτήρια σχεδιασμού, που είχαν τεθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο για το Τριάδι, ώστε να προστατευθεί η περιοχή κατοικίας.

6. Τέλος θέσαμε ερωτήματα υλοποίησης του έργου και σκοπιμότητας της συζήτησης, εφόσον το έργο δεν είναι στις προτεραιότητες της χώρας και δεν περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών της Ελλάδας 2015-2025, που υποβλήθηκε στην ΕΕ και είναι παράγων αιρεσιμότητας και επιλεξιμότητας των χρηματοδοτήσεων.

Για όλα αυτά προτείναμε να γίνει νέα συζήτηση για τα περιβαλλοντικά, τη χρηματοδότηση και τις προτεραιότητες όλων των οδικών έργων που προβλέπεται να διέλθουν από το δήμο μας. Μόνο έτσι θα μπορέσει να επιτευχθεί η εκτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας από Ραιδεστό και Βασιλικά και να υποστηριχθεί η νέα οικονομία της περιοχής και οι κάτοικοι στις μετακινήσεις τους, που είναι και τα κυρίαρχα ζητήματα για την παράταξή μας.

Καταθέσαμε επίσης την ανάγκη ενός ενιαίου σχεδίου μεταφορών και συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, με επίκαιρες μετρήσεις, που θα διοικείται από ένα μητροπολιτικό φορέα αυτοδιοικητικό, και όχι διορισμένο από την εκάστοτε κυβέρνηση, καθώς και για ανάγκη επαναξιολόγησης των προτεραιοτήτων των δημόσιων επενδύσεων σε αυτή την κρίσιμη για την εθνική οικονομία περίοδο.

Άποψή μας είναι ότι οι οδικές μεταφορές δεν λύνουν το πρόβλημα της πόλης αν δεν εξυπηρετούν μέσα σταθερής τροχιάς και δημόσιες/δημοτικές συγκοινωνίες. Προτεραιότητα για το δήμο Θέρμης έχουν οι δημόσιες συγκοινωνίες σε όλους τους οικισμούς, που βρίσκονται σε κακό χάλι, και η σύνδεση με το ΜΕΤΡΟ. Για το λόγο αυτό έχουμε ζητήσαμε ειδική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τον ΟΑΣΘ και τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων. Τέλος καταθέσαμε την αντίθεσή μας σε οποιαδήποτε πρόταση παραχώρησης ή διοδίων στην εξωτερική περιφερειακή.